יום שלישי, 17 ביוני 2014

קונספירציית החטופים

קונספירציית החטופים?

עובדות
היום יום שלישי, כלומר 4 ימים לאחר החטיפה. אנחנו, אזרחי ישראל הניזונים מהתקשורת, איננו יודעים יותר פרטים מאשר ידענו ביום החטיפה עצמו. אף ארגון רציני/אמיתי עוד לא לקח אחריות. לא ראינו תמונות או סרטון של החטופים. לא שמענו את קולם. גם לא ראינו גופות. שמועות אתמול הופצו שהם מתים. דובר צה"ל הכחיש. רץ סיפור על טלפון למשטרה שעשה אחד החטופים שאומר שנחטף והמשטרה לא טיפלה כראוי. המפכ"ל חזר לארץ. ימין ושמאל מתווכחים על טרמפים, שטחים, סולידריות. צה"ל ממשיך לפעול בחברון בעיקר, אך גם בשאר הגדה. היום נכנסו לשכם. ברור שהמבצע הצבאי חורג מהשבת החטופים בלבד, ועובר לטיפול בתשתית חמאס בגדה. הרבה מעצרים. מעט התנגדות, אם בכלל. הברית בין חמאס לפת"ח נסדקת. חמאס עד עכשיו נמנע ממכת טילים על ערי דרום/מרכז ישראל. כיפת ברזל פרוסה בכל מרחב הדרום. תגובות רפות מהאמריקאים, והעולם בכלל, שנדמה שיושבים על הגדר עד שיהיה את מי להאשים. התקשורת בארץ ממשיכה לעסוק בנושא, אך רק בכותרות החדשות, וכבר לא באולפנים פתוחים וברברת אינסופית.

תוצאות
בשורה התחתונה עושה רושם שמלבד 3 נערים חסרים, ישראל כרגע מרוויחה בגדול מכל הסיפור מבחינה צבאית, מדינית, ואסטרטגית. במבצע "שובו בנים" יש בינתיים 0 הרוגים, 0 פצועים, והמון הצלחות מודיעיניות. הרתעתית ישנה בעיה בכדאיות החטיפות, אך כל עוד אין לקיחת אחריות ודרישות, זה עדיין בסימן שאלה.
חמאס ללא ספק מפסיד - תודעתית נתפס כממשיך בדרכי הטרור, נפגע תשתיתית-צבאית בגדה, ויסיים את הסיפור עם עוד עשרות או מאות עצורים. חוסר לקיחת אחריות מצד אחד, ומצד שני "הכלה" של הזעם הישראלי בתגובות נרפות למבצע הצבאי בשטח.
אבו-מאזן, כלומר הרש"פ/פת"ח נדרשים לבחור - חמאס או ישראל. חמאס טרור וחטיפות או ישראל מו"מ ושלום. אי בחירה היא גם אופציה, אך אז הם יפסידו את הרלוונטיות המעטה שאולי עוד יש להם. גם העמדת הרש"פ במצב הזה למעשה משחק לטובת ישראל.

ניתוח
את כל הפרשיה אפשר לתמצת ב-2 הנחות הפוכות, שדרכן נבחן את כל השאלות -
א. ארגון טרור כלשהו חטף את שלושת הנערים. רה"מ נתניהו אמר זאת במפורש.

ב. הנחה א' אינה נכונה, כלומר אף ארגון טרור ערבי לא חטף אותם. הכל מבוים מבית מדרשו של ארגון ישראלי כלשהו. קונספירציה.

שאלות:
1. למה?
  א. טוב, אנחנו יודעים - הסיבות הרגילות - ג'יהאד, מיקוח, סתם רצח, התנגדות לכיבוש, וכו'.
  ב. ליזום בדיוק את מה שאנחנו רואים שקורה - פילוג החמאס והפת"ח, פגיעה בתשתית החמאס בגדה, "אמרנו לכם" בדעת הקהל העולמית, ואפילו איזה צ'ופר קטן בסיום כשהחבר'ה יחזרו. עקב פיצוץ המו"מ וחיבור אבו-מאזן חמאס ישראל מגיבה. צבאית, מדינית, ואסטרטגית. המחיר - 3 חבר'ה ישבו איזה שבוע באיזה מרתף.

2. למה שלושה? לא יכלו לחכות למצב שיהיה רק אחד? איך בכלל חוטפים שלושה נערים, והאם לא צריך להתכונן לזה מראש מבחינה לוגיסטית, כמות החוטפים, וכו'?
  א. לא ברור - אולי בטעות. אין סיבה אמיתית. ברור שמצריך תכנון יותר מסובך, למשל שחייבים יותר מחוטף אחד.
  ב. מתמטיקה של מחיר. גלעד שליט 1 = 1000. 3 נערים = 100 (נגיד... אולי יוכלו לסחוט 30), כלומר כדאיות המשוואה "חטיפה בעבור שחרור" יורדת דרסטית עם 3 במקום 1. אח"כ - סולידריות בעם - יותר קל להזדהות עם 3 נערים מאשר אחד. גם המשפחות נוטות לתגובה יותר מתונה אם הן ביחד מאשר אולי ליפול על איזה משפחה אחת משוגעת שתבעיר את כל הארץ. ולבסוף, יש צ'ופר יותר חזק אם וכאשר הסיום הוא טוב.

3. איך הוא הצליח להתקשר למשטרה? לא לקחו לו את הטלפון?! לא קשרו להם את הידיים דבר ראשון?
  א. הוא שם לב איכשהו, כלומר ניחש, לפני שהשתלטו עליהם, והספיק להתקשר. וללחוש. או שהחוטפים מספיק מטומטמים...
  ב. אף אחד לא באמת התקשר למשטרה, אבל רוצים לחזק את האפקט של "באמת הייתה חטיפה" אז מפיצים את הסיפור בתקשורת. מעניין שהמפכ"ל היה בחו"ל. בהנחה שהוא לא בעניינים, אז הנה מפילים עליו את תיק האשמה, אבל גם הנה ההזדמנות שלו להשיג תקציבים...

4. השמועות בוואצאפ? הרי לא באמת היה קרב שחרור כפי שהיה בשמועות ביום החטיפה. השמועות היו שקריות. בכוונה תחילה. מי שהפיץ אותן ידע שהן שקר. אז מי, ולמה?
  א. אנשים רעים שלא באמת יודעים, או גורמי טרור שמנסים להשפיע על דעת הקהל. בכל מקרה החבר'ה שלנו במודיעין יודעים בדיוק מי הפיץ. ואיך. ומתי. ומאיפה. ואיך קוראים לבת דודה שלו... לא, השניה, מצד הסבתא רבא של הירקן שלו. אם זה ברשת, אנחנו יודעים.
  ב. דיסאינפורמציה קלאסית. המטרה העיקרית היא לקבע את ההנחה שאכן הייתה חטיפה אמיתית ע"י ביסוס אי-וודאות לגבי הפרטים - החטופים חיים או לא. דובר צה"ל בחר להגיב לשמועות, משמע שיש להן תפקיד בתוכנית.

5. מה יהיה? איך זה ייגמר?
  א. ארגון רציני ייקח אחריות עם הוכחות (וידאו, קול, וכו'). אח"כ או שהם כבר מתים, או שיהיה גלעד שליט 2.0 - מו"מ, שחרור וכו', או פעולת חילוץ. יכול לקחת שנים. עוד אופציה היא שלא נדע לעולם, רון ערד סטייל.
  ב. "נס"! - "פתאום" הם יחזרו בריאים ושלמים לאחר "עסקה" או "פעולה". אם בעיסקה אז ישוחחרו מספר קטן של מחבלים (נגיד עד 100, ולא רוצחים). אם בפעולה אז נקבל כמה גופות של מחבלים באיזה בית, וסיירת מטכ"ל יקבלו את הקרדיט. תלוי בשיתוף הפעולה של חמאס/פת"ח ל-"עיסקה" כן או לא. עם ישראל יקבל את הצ'ופר, תיווצר משוואת הרתעת חטיפות חדשה, והמבצע יושלם. זה צריך לקרות בקרוב, כי אחרת יש סיכוי להסתבכויות צבאיות, סיכויי חשיפה, טמבלים עם מקלדת, וכו'. גג עד יום שישי.



גילוי נאות - אני לא משירותי הבטחון, ולא מהמשטרה, לא עוסק בבטחון ולא חורש מזימות. סתם אזרח פשוט שמשהו מרגיש לי fishy מהרגע הראשון בכל הסיפור שמוכרים לי. הכל מתוזמר מדי. הכל טוב מדי, חלק מדי. win-win מדי... מקווה שאני טועה, או בעצם אולי צודק... והרי התחזית.

תגובה 1:

  1. אני הייתי חייבת להגיב לך על זה..
    אני מכירה אישית את האמא של אחד החטופים ואם אתה חושב שכל זה זאת "הצגה" אז זה באמת עצוב..
    אתה באמת חושב שיקפיצו חיילים בשבת?! שיטרידו הורים ויגרמו להם לחשוב שחוטפים את הילדים שלהם ובסופו של דבר זאת סתם הזדמנות לסדר את כל מה שמדינת ישראל צריכה?!?
    את קולט בכלל את המשמעות של הדברים שאתה אומר?!?!
    חיילים קורעים את התחת שלהם בעבודה, לא משתחררים הביתה, ארגוני הממשלה (המוסד, השב"כ והקריה) עובדים 24/7, הורים בוכים מלאי יגון ותקוה שאולי יראו שוב את ילדיהם ואנשים מתפללים או תורמים מעצמם בכל דרך אחרת להחזרתם בשלום..
    כשבע"ה תיהיה אבא תבין שעל ילד חטוף לא מתבדחים!!!
    וד"א, על השיחת טלפון ועל החטיפה אני כבר ידעתי ביום שישי בבוקר, הרבה לפני שזה פורסם..
    כואב לדעת שיש אנשים שמזלזלים במצב..

    השבמחק